Případová studie jednoho vydařeného prodeje bez RK

15.04.2015 16:50

Přesněji řečeno případová studie propagační kampaně, která prodeji předcházela. Už vícekrát jsem tu argumentoval  důležitostí  profesionálně zvládnuté prezentace prodeje nemovitostí, odlišné od těch, které běžně produkují realitní zprostředkovatelé. Po důkladné přípravě obsahové stránky následovalo zveřejnění nabídky. Kampaň byla uskutečněna cca před rokem a půl. Chci vám na ní ukázat, jaké nástroje přitom byly použity a s jakými výsledky.

Prodávala se hezká usedlost stávající ze tří samostatných budov na kompaktním plně oploceném pozemku, nedaleko Prahy. Majitel na mé doporučení rozjel vcelku masivní propagační kampaň jak na internetu tak mimo něj. Tu internetovou část jsem mu spravoval. Zhruba po dvou týdnech od začátku kampaně jsem obrazově zaznamenal první výsledky. Dávám je teď tady k dispozici.

Vlajkovou lodí celé kampaně byla tzv. hlavní prezentace, což byla samostatná webová stránka věnovaná pouze prodeji této usedlosti. Graf pod tímto odstavcem ukazuje, jak byla tato prezentace v prvních několika dnech od zahájení kampaně navštěvována. Celkem 64 unikátních návštěvníků přišlo zejména ze dvou zdrojů - z levné a dobře cílené reklamy na Facebooku a z Youtube. Zajímavý je také údaj, jak dlouho se návštěvníci na prodejní stránce zdrželi. Průměrná doba trvání jedné návštěvy více než 6 minut je velmi dobrým výsledkem. V praxi znamená, že se podařilo návštěvníky stránky zejména zveřejněnými videi zaujmout.



Na druhém obrázku níže je vidět, jak fungovala reklama na facebooku. Reklama byla zacílena na uživatele facebooku žijící v Praze a jejím okolí do 40 km. Za první dva týdny se panel s nabídkou nemovitosti zobrazil více než 15.000 návštěvníků facebooku a z nich na něj 649 kliklo, velmi slušná tzv. míra prokliku 3,4 %. Výdaje za tuto reklamu PPC ("pay per klik" doslova "platba za klik") činily 327,- Kč.



Třetí obrázek ukazuje, jak si návštěvníci přehrávali úvodní krátké  video, které  nemovitost přehledně  představilo.  Speciálně pro tento prodej vytvořený kanál Youtube zaevidoval, že video bylo spuštěno 541krát a diváci se na něj dívali v průměru 30 vteřin. Celé video trvalo 51 vteřin. I to byl velmi dobrý výkon, protože tento typ videí má obvykle průměrnou sledovanost mnohem nižší.


Podívejme se v rychlosti ještě na další dva spojené obrázky, které ukazovaly, jak si vedly inzeráty této nemovitosti na serverech Sreality.cz (nebylo možné propojit s hlavní prezentací) a Hyperinzerce.cz (bylo propojeno s hlavní prezentací). Sreality.cz nenaplnily očekávání. Zaprvní dva týdny kapaně na odkaz z výpisu inzerátů kliklo a tedy na detail inzerátu se dostalo pouze 288 návštěvníků tohoto serveru. Cena za proklik byla optoti facebooku několikanásobná a to ještě bylo třeba inzerát topovat, aby v tom moři zcela nezapadl. Ani to nebylo samozřejmě zadarmo. Naproti tomu Hyperinzerce.cz si co do poměru cena/výkon vedla mnohem lépe. Celkem 350 návštěvníků detailu inzerátu a cena necelých 50 haléřů za proklik.



V závěrečném shrnutí hodnotím ještě nepříliš vzhlednou ale účinnou inzerci na serveru bezrealitky.cz a celkově doporučuji, jak v další fázi kampaně pokračovat. Konkrétně u této atypické nemovitosti se předloni na podzím kupce najít ještě nepovedlo, ale další rok na jaře už přinesla kampaň ovoce a nemovitost byla úspěšně prodána.

Pokud byste si přáli vědět, jak by podobná kampaň šla nastavit i pro vaši nemovitost, neváhejte mě kontaktovat.

Pavel Kočička, tel. 603 319924, bezerka[zavinac]email.cz

 

 

 

Zpět

článek ve formě videa:

BLOG

Všechny články

© 2015 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode